BİK Genel Müdürü Diyarbakır basını ile buluştu
Bir süre önce BİK Genel Müdürlüğü’ne atanan Abdülkadir Çay bölge gezilerini sürdürüyor. Diyarbakır, Batman, Bingöl, Mardin, Muş, Siirt ve Şırnak illerinden katılım sağlayan süreli yayın temsilcileriyle gerçekleştirilen istişare toplantısında sektördeki gelişmeler, dijital dönüşüm süreci, gelir artırıcı çalışmalar ve kurumsal iş birlikleri ele alındı.

‘Amaç yerinde dinlemek ve çözüm üretmek’
Sektör temsilcileriyle doğrudan temas kurmaya önem verdiklerini belirten Genel Müdür Çay, düzenlenen bölge toplantılarının temel amacının basın mensuplarıyla aynı masa etrafında bir araya gelerek sorunları yerinde dinlemek ve çözüm üretmek olduğunu söyledi.
‘Yeni bir döneme girdik’
Medya sektöründe yaşanan dijital dönüşüm sürecine değinen Çay, internet haber sitelerinin resmi ilan sistemine dahil olmasıyla birlikte sektörün yeni bir döneme girdiğine dikkat çekti.
Reklam gelirlerinin önemli ölçüde dijital platformlara kaydığına dikkat çeken Çay, bu durumun yalnızca yazılı basının değil tüm medya sektörünün ortak gündemi olduğunu belirterek, dijital mecralara ilişkin düzenlemelerin hem ilgili kamu kurumları nezdinde hem de TBMM Dijital Mecralar Komisyonunda takip edildiğini kaydetti.

‘Doğrudan temin ilanları yasal statüye alınsın’
Diyarbakır ve bölge illerinde görev yapan gazeteciler ise, sigorta primlerinde teşvik desteği, Belediyelerin doğrudan ilan alımlarının yasal statüye göre düzenlemesini talep etti.
Toplantı, süreli yayın temsilcilerinin görüş, öneri ve taleplerinin alınmasının ardından sona erdi.
Genel Müdür Çay’a Diyarbakır ziyaretinde Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun ile Diyarbakır Bölge Müdürü Murat Yürekli eşlik etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.