Çandamed’de kadınların sesi yankılandı

Çandamed’de kadınların sesi yankılandı
 Haber Editörü
Diyarbakır’da Eğitim Sen Amed bünyesinde bir araya gelen 10 kadın öğretmenin kurduğu müzik grubu ilk konserini verdi. Gecede Ayşe Şan unutulmadı.

Eğitim Sen Amed Şubesi bünyesinde bir araya gelen Vildan, Nujin, Delal, Sibel, Hêja, Gurbet, Özlem, Meral, Handan ve Eylül isimli kadınların kurduğu Kadın Müzik Grubu dün akşam Sezai Karakoç Kültür Merkezi’nde (Çandamed) sahne aldı. Kürtçe ve Türkçe şarkıların seslendirildiği konserde izleyenler doyasıya halay çekti. Konserde Ayşe Şan’ın fotoğrafı da sinevizyon ile sahneye yansıtıldı.

Şubat ayında kuruldu

Kadın Müzik Grubu Eğitim Sen Amed bünyesinde bu yılın Şubat ayında kuruldu. 10 kadın öğretmenden oluşan grupta, müzik öğretmeni, beden eğitimi ve İngilizce öğretmeni de yer aldı.

candamed2.webp

‘Kadın dayanışmasını büyütmeyi amaçlıyoruz’

Kadın Müzik Grubu, kuruluş amaçlarını şu cümlelerle açıkladı: “Bir araya geliş amacımız yalnızca müzik yapmak değil, kadınların yaşam içinde çoğu zaman kendilerine biçilen anne, eş ve çalışan rollerinin ötesinde, kendilerine ait üretim alanları yaratabileceklerini göstermek, birlikte üretmek, dayanışmayı büyütmek ve sanat aracılığıyla sesimizi çoğaltmaktır. Müzik, bizim için yalnızca bir uğraş değil; nefes aldığımız, kendimizi ifade ettiğimiz, birbirimizden güç aldığımız bir dayanışma alanıdır. Farklı branşlardan gelen kadın eğitimciler olarak, sanatın birleştirici gücü etrafında buluşuyor; şarkılarla, ezgilerle ve ortak üretimlerle kadın dayanışmasını büyütmeyi amaçlıyoruz.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.