Diyarbakır: Buğdayda rekolte yüzde 70 arttı

Diyarbakır: Buğdayda rekolte yüzde 70 arttı
 Muhabir
Diyarbakır’da bu yıl etkili olan yağışlar hem barajlardaki doluluk oranlarını artırdı hem de çiftçilerin yüzünü güldürdü. Buğdayda verimin geçen yıla göre yüzde 50 ila 75 oranında artması bekleniyor.

Geçtiğimiz yıl kuraklığın etkili olduğu Diyarbakır’da özellikle Çınar, Bismil, Yenişehir ve Kayapınar ilçelerinde buğday verimi yüzde 90’a varan oranlarda düşmüş, birçok çiftçi sezonu büyük kayıpla kapatmıştı.

Barajlarda doluluk oranı yüzde 80-100’e ulaştı

Bu yıl ise kış aylarında yağan kar ve yağmurla birlikte barajlardaki doluluk oranı yüzde 80 ile 100 seviyelerine ulaştı. Artan su kaynakları, tarımsal üretime olumlu yansırken, çiftçiler için umut kaynağı oldu.

Geçen yıl dekar başına 400-500 kilogram arasında olan buğday veriminin, bu yıl 600-700 kilograma çıkması bekleniyor.

untitled-design-28.webp

‘İyi bir rekolte bekliyoruz’

Amida Haber’e konuşan Ziraat Odası Başkanı Cevat Delil, bu yılki üretime ilişkin umutlu olduklarını belirterek şunları söyledi: “Buğdayda iyi bir rekolte bekliyoruz. Hasat bu günlerde başladı ve beklentimiz yüksek. Dönüm başına 600-700 kilogramın üzerinde verim öngörüyoruz. Diyarbakır’da yaklaşık 2,5-3 milyon dönüm buğday ekili alan bulunuyor. Geçtiğimiz yıl kuraklık nedeniyle yaklaşık 1,5 milyon dönüm arazide neredeyse hiç ürün alınamadı. Ancak bu yıl yağışların bol olması verimi olumlu etkiledi. Bu nedenle üreticiler için oldukça iyi bir sezon bekliyoruz.”

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.