Diyarbakır Büyükşehir’den tekne açıklaması: Bize ait değil
Kaynak:Haber Merkezi
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, son günlerde bazı basın yayın organları ile sosyal medya hesaplarında yer alan “Dicle Baraj Gölü’ndeki tekne Büyükşehir Belediyesine ait” iddialarına ilişkin yazılı açıklama yaptı. Açıklamada, söz konusu haber ve paylaşımların gerçeği yansıtmadığı belirtilerek, belediyenin Dicle Baraj Gölü’nde faaliyet gösteren veya işletilen herhangi bir teknesinin bulunmadığı ifade edildi.
‘Teknenin belediyemizle hiçbir bağı yok’
Açıklamada, görüntülerde yer alan teknenin Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ile kurumsal ya da hukuki herhangi bir bağının bulunmadığı vurgulandı. Teknenin Büyükşehir Belediyesine aitmiş gibi kamuoyuna servis edilmesinin gerçek dışı bilgiye dayandığı ve kurum hakkında yanlış algı oluşturmayı amaçladığı kaydedildi.

Teknenin kullanım hakkı Eğil Belediyesinde
Belediye açıklamasında, kamuoyuna yansıyan elektrikli tekne Eğil Belediyesinin kullanımında bulunmadğını belirtti. Diyarbakır Valiliği koordinasyonunda, Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, DİSKİ ve Eğil Belediyesi arasında yapılan görüşmeler sonucunda teknelerin ticari amaçla kullanılmaması, biletli yolcu taşımaması ve yalnızca su analizi, bakım-onarım ile acil durumlarda kullanılması konusunda mutabakata varıldığı belirtildi. Bu kapsamda kullanım hakkının protokolle Eğil Belediyesine bırakıldığı ifade edildi.
Su havzasında denetimler sürüyor
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, Dicle Baraj Gölü’nün kentin en önemli içme suyu kaynaklarından biri olduğuna dikkat çekerek, su havzasının korunması amacıyla denetim, çevre koruma ve kirliliğin önlenmesine yönelik çalışmaların ilgili kurumlarla koordinasyon içinde sürdürüldüğünü bildirdi. Açıklamada, baraj gölünde faaliyet gösteren teknelerin denetlendiği, çevreyi kirleten veya mevzuata aykırı faaliyetlerde bulunanlar hakkında gerekli idari işlemlerin uygulandığı ifade edildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.