Diyarbakır esnafına uyarı: Son tarih 1 Temmuz
Diyarbakır’da faaliyet gösteren binlerce işletmeyi ilgilendiren e-Fatura ve e-Arşiv uygulamalarında kritik tarih yaklaşıyor. 2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzeri olan mükelleflerin en geç 1 Temmuz 2026 tarihine kadar e-Fatura sistemine geçmek zorunda olduğu açıklandı.
Özellikle ticaret, e-ticaret, sağlık, turizm, otomotiv ve gayrimenkul sektörlerinde faaliyet gösteren işletmelerin yükümlülüklerini gözden geçirmesi gerektiği belirtilirken, ciro şartı aranmaksızın bazı sektörlerde faaliyet gösteren firmaların da uygulama kapsamına girdiği ifade edildi.

Diyarbakır’daki işletmeleri ilgilendiriyor
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın dijital dönüşüm uygulamaları kapsamında yürürlüğe giren düzenlemeye göre, internet üzerinden satış yapan işletmeler, SGK ile anlaşmalı sağlık kuruluşları, motorlu araç ve gayrimenkul ticareti yapan firmalar ile turizm işletmeleri başta olmak üzere birçok sektör için e-Fatura ve e-Arşiv kullanımı zorunlu hale geliyor. Diyarbakır’da da bu alanlarda faaliyet gösteren çok sayıda işletmenin hazırlıklarını tamamlaması gerekiyor.

Cezalar milyonları bulabiliyor
Yetkililer, zorunluluk kapsamında olmasına rağmen kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmeler hakkında özel usulsüzlük cezası uygulanacağını hatırlattı. Vergi Usul Kanunu kapsamında kesilecek cezanın fatura tutarının yüzde 10’una kadar çıkabildiği, yıllık üst sınırın ise 2026 yılı için 17 milyon lira olarak belirlendiği bildirildi. Mükelleflerin cezai yaptırımlarla karşılaşmamak için son günleri beklemeden sisteme geçiş işlemlerini tamamlaması gerekiyor.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.