Diyarbakır’da 11 gündür kayıp: Oğlumu bulun, içim yanıyor
Diyarbakır’da arkadaşlarıyla Sarım Çayı’na pikniğe giden ve akıntıya kapılan 3 çocuk babası Vedat Karabulut’tan (34) 11 gündür haber alınamıyor. Kayapınar ilçesinde yaşayan Karabulut, 13 arkadaşıyla birlikte Pazar gününü değerlendirmek için Lice ilçesine bağlı Sağgöz köyü Kaymaz mezrasındaki Sarım Çayı’na gitti. Burada suya kapılan Karabulut’tan o günden bu yana iz bulunamadı.

Karabulut’un bulunması için Diyarbakır ve Tunceli Jandarma Sualtı Arama Kurtarma (SAK) timleri, Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı Su Altı Arama Kurtarma ekipleri, 112 Acil Sağlık ve UMKE personeli ile Bingöl ve Erzincan AFAD ekiplerinin çalışmaları 11’inci gününde de devam ediyor.
Erkekler Sarım Çayı’nda, kadınlar evde bekliyor
Ailenin erkek fertleri arama çalışmalarının sürdüğü Sarım Çayı çevresinde bekleyişini sürdürürken, kadınlar ise evde gelecek haberi bekliyor. Karabulut’un anne ve eşi, yetkililerden ekip sayısının artırılmasını ve Karabulut’un bir an önce bulunmasını talep etti.

Amida Haber’e konuşan eşi Gurbet Karabulut, 14 Haziran’dan bu yana eşinden haber alamadıklarını belirterek, “Devlet büyüklerinden yardım istiyoruz. Eşim o gün arkadaşlarıyla suya gideceğini söylemişti. Akşam saatlerinde ‘suya düşmüş’ haberi geldi. İlk başta iki kişinin düştüğü söylendi ancak daha sonra sadece eşimin akıntıya kapıldığı öğrendim O günden bu yana hiçbir gelişme yok. Suyun debisi yüksek olduğu için ekipler müdahale etmekte zorlanıyor. Nasıl olur da bu kadar sürede bulunamaz, anlamıyoruz. Bölgenin kayalık ve çok zorlu bir alan olduğu söyleniyor” dedi.

‘İçin yanıyor’
Anne Feleknaz Karabulut ise, “13 kişi gitti, bir tek benim çocuğum dönmedi. Yetkililerden tek isteğim oğlumu bulmaları. Nereden ekip getirirlerse getirsinler, oğlumu bulsunlar. İçin yanıyor. Babası, kardeşleri 10 gündür derenin başında bekliyor. Oğlum çocuktu, 3 çocuk babası oldu tek bir kusurunu görmedim. Kimseye zararı olmayan, çalışkan biriydi. Birçok işte çalıştı, çocuklarını kimseye muhtaç etmezdi” ifadelerini kullandı.

‘Cenaze bulunmadan taziye kurulmaz’
Peyas Mahalle Muhtarı Mehmet Çoban da ailenin bölgede sevilen bir aile olduğunu belirterek, “Yaklaşık 11 gündür Vedat’a ulaşılamadı. Tüm yetkililer çalışmaları yakından takip ediyor ve ciddi bir emek sarf ediliyor. Kültürümüzde cenaze bulunmadan taziye kurulmaz. Aile burada, erkekler derenin başında gece gündüz bekliyor. Aile perişan durumda. Ekiplerin artırılmasını ve bu gencin bir an önce bulunmasını istiyoruz” diye konuştu.

Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.