Diyarbakır’da 17 personelin konut hakkı iptal edildi
Kaynak:Haber Merkezi
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, Bağlar ilçesi İskanevleri’ndeki sosyal konutlarda kalmaya devam eden ancak yararlanma şartlarını kaybettikleri gerekçesiyle 17 belediye çalışanının tahliyesine karar verdi.
Dar gelirli, dezavantajlı ve yoksul yurttaşların barınma hakkını korumak amacıyla encümen kararı doğrultusunda cüzi bedellerle kiraya verilen sosyal konutlar, belediye tarafından düzenli olarak denetleniyor.
Haklarını kaybettiler
MA’nın haberine göre, İşletme ve İştirakler Dairesi Başkanlığı’nın gerçekleştirdiği son incelemelerde, kiraya verilen 96 sosyal konuttan 17’sinde yaşayan kişilerin artık sosyal konutlardan yararlanma koşullarını taşımadıklarının tespit edilmesi nedeniyle, konutların tahliye edilmesine karar verdi.

Yasal tebligat yapıldı
Söz konusu kişilerin büyükşehir ve ilçe belediyelerinde çalışan, düzenli gelir sahibi personeller olduğu ve bu nedenle sosyal konutların tahsis amacına uygun olmadığı belirlendi. Bunun üzerine büyükşehir belediyesi, ilgili kiracılarla yapılan kira sözleşmelerini yenilememe kararı aldı.
Karar kapsamında kiracılara yasal tebligatlar yapılırken, 4 kiracı sosyal konutları haksız kullandığını kabul ederek konutları tahliye etti. Ancak kalan kiracıların tahliye kararına rağmen konutları kullanmayı sürdürdükleri belirtildi.
Yasal süreç işletilecek
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, sosyal konutların gerçek ihtiyaç sahiplerine tahsis edilmesini sağlamak, kamu zararını önlemek ve ilgili mevzuatı uygulamak amacıyla tahliye kararına rağmen konutları kullanmaya devam eden kişiler hakkında yasal sürecin işletileceği kaydedildi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.