Diyarbakır’da içme suyu borusundan taş çıktı

Diyarbakır’da içme suyu borusundan taş çıktı

Kaynak:DİSKİ Bülten

Diyarbakır’ın Silvan ilçesindeki su şebeke borularından çıkan taşlaşmış kireç kütlesi DİSKİ ekiplerini de şaşırttı. Yapılan açıklamada, kirecin insan sağlığına zarar vermediği ancak su iletimini olumsuz etkilediği belirtildi.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü’na bağlı ekipler, Silvan ilçesinde bölgenin kireçli su yapısına bağlı olarak şebeke borularında temizlik çalışması başlattı. DİSKİ ekipleri tarafından borularda tıkanmalara neden olan mineral birikiminin temizlenmesi için Konak, Mescit ve Kale mahallelerini kapsayan bakım çalışması başlatıldı.

diski4.webp

Temizlik çalışması sürüyor

Ekipler, yerinde yapılan teknik incelemelerde Sanayi Mevkii, Bahçelievler Sitesi çevresi, Gazi Caddesi, Üstünler Konağı çevresi ile Mescit ve Konak mahallelerinin belirli noktalarında boru, vana ve bağlantı elemanlarında blok hâline gelmiş kireç tabakalarına rastladı. Tespit edilen hatlardaki temizlik çalışmaların devam ettiği bildirildi.

diski3.webp

Su kalitesini olumsuz etkilemiyor

DİSKİ, 2017 yılında döşenen Silvan şebekesinde bölgesel su kaynağının yapısal olarak yüksek kireç içermesi nedeniyle boru iç yüzeylerinde yıllar içinde önemli miktarda mineral biriktiğini ancak bu birikimin su kalitesini olumsuz etkilemediğini açıkladı.

diski2.jpg

DİSKİ Şube Müdürü Mehmet Kaya ise, kente sağladıkları içme suyunun kireçli olmakla birlikte sağlık standartları açısından herhangi bir sorun teşkil etmediğini belirtti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.