Diyarbakır’da içme suyu borusundan taş çıktı
Kaynak:DİSKİ Bülten
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Su ve Kanalizasyon İdaresi (DİSKİ) Genel Müdürlüğü’na bağlı ekipler, Silvan ilçesinde bölgenin kireçli su yapısına bağlı olarak şebeke borularında temizlik çalışması başlattı. DİSKİ ekipleri tarafından borularda tıkanmalara neden olan mineral birikiminin temizlenmesi için Konak, Mescit ve Kale mahallelerini kapsayan bakım çalışması başlatıldı.

Temizlik çalışması sürüyor
Ekipler, yerinde yapılan teknik incelemelerde Sanayi Mevkii, Bahçelievler Sitesi çevresi, Gazi Caddesi, Üstünler Konağı çevresi ile Mescit ve Konak mahallelerinin belirli noktalarında boru, vana ve bağlantı elemanlarında blok hâline gelmiş kireç tabakalarına rastladı. Tespit edilen hatlardaki temizlik çalışmaların devam ettiği bildirildi.

Su kalitesini olumsuz etkilemiyor
DİSKİ, 2017 yılında döşenen Silvan şebekesinde bölgesel su kaynağının yapısal olarak yüksek kireç içermesi nedeniyle boru iç yüzeylerinde yıllar içinde önemli miktarda mineral biriktiğini ancak bu birikimin su kalitesini olumsuz etkilemediğini açıkladı.

DİSKİ Şube Müdürü Mehmet Kaya ise, kente sağladıkları içme suyunun kireçli olmakla birlikte sağlık standartları açısından herhangi bir sorun teşkil etmediğini belirtti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.