Helin Eren cinayeti: Bebek için de yargılansın
Kaynak:MA
Diyarbakır’da 24 Temmuz 2025’te 3 aylık hamile Helin Eren’i (19) öldüren Siyabent Şeker’in yargılandığı davanın ilk duruşması, Diyarbakır 3. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Sanık, “kadına karşı kasten öldürme” ve “ruhsatsız silah bulundurma” suçlarından ağırlaştırılmış müebbet hapis istemiyle yargılanıyor.

Savunmasını yüz yüze vermek istedi
Duruşmaya tutuklu sanık Siyabent Şeker, cezaevinden Ses ve Görüntü Bilişim Sistemi (SEGBİS) aracılığıyla katıldı. Kimlik tespitiyle başlayan duruşmada sanık, savunmasını mahkeme salonunda yüz yüze yapmak istediğini belirtti. Mahkeme heyeti bu talebi kabul ederek savunmanın bir sonraki duruşmada alınmasına karar verdi. Helin Eren’in avukatları ise bu karara itiraz etti.
Helin Eren cinayetinde savcıdan örnek iddianame
'Bebeği de öldürmekten de yargılansın'
Duruşmada söz alan anne Kıymet Eren, sanıktan şikayetçi olduğunu belirterek, “Kızıma çok işkenceler yaptı. Komşuları, kızımın sürekli sesinin geldiğini söylemişler. 'Bu kızın sahip çıkacak bir ailesi yok mu' demişler, bunu da bana sonradan söylediler. Bunlardan sonradan haberim oldu. Siyabent'in annesi ve babası, kızıma çok hakaret ediyordu. Oğlunu doldurup kızıma saldırtıyordu. Ben onun anne ve babasından da şikâyetçiyim. Ailesi bebeği istemedi. O yüzden kızımı hastaneye götürdü ancak aldırma süresi geçmişti. O yüzden bebeği de öldürmekten de yargılansın" dedi.
Duruşmada Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’nün davaya katılma talebi kabul edilirken, Diyarbakır Barosu, Rosa Kadın Derneği ve İnsan Hakları Derneği’nin katılma talepleri reddedildi. Ayrıca müştekiler Aziz Eren ve Kıymet Eren'in davaya katılma talepleri ise kabul edildi.

Duruşma 29 Eylül'e ertelendi
Mahkeme heyeti, sanığın tutukluluk halinin devamına karar vererek, tanıkların dinlenmesi ve sanığın yüz yüze savunmasının alınması için duruşmayı 29 Eylül tarihine erteledi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.