TÜİK istatistikleri açıkladı: En çok erkekler öldü
Kaynak:Haber Merkezi
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025 yılına ilişkin ölüm ve ölüm nedeni istatistiklerini yayımladı. Buna göre Türkiye’de ölüm sayısı 2024 yılında 489 bin 734 iken, 2025 yılında 491 bin 684’e yükseldi. Hayatını kaybedenlerin yüzde 55,1’ini erkekler, yüzde 44,9’unu ise kadınlar oluşturdu.

Kaba ölüm hızında değişim olmadı
Bin kişi başına düşen ölüm sayısını ifade eden kaba ölüm hızı, 2025 yılında bir önceki yılla aynı seviyede kalarak binde 5,7 olarak gerçekleşti. Kaba ölüm hızının en yüksek olduğu il binde 10,8 ile Sinop olurken, Kastamonu ve Giresun da listenin üst sıralarında yer aldı. En düşük ölüm hızı ise binde 2,3 ile Şırnak’ta görüldü.

En fazla ölüm dolaşım sistemi hastalıklarından
Ölüm nedenleri incelendiğinde, yüzde 34,7 ile dolaşım sistemi hastalıkları ilk sırada yer aldı. Bu grubu yüzde 16,1 ile iyi huylu ve kötü huylu tümörler, yüzde 15,1 ile solunum sistemi hastalıkları izledi. Dolaşım sistemi hastalıklarına bağlı ölümlerin yüzde 42,3’ü iskemik kalp hastalıklarından kaynaklandı.

Kanser kaynaklı ölümlerde Ağrı ilk sırada
İyi huylu ve kötü huylu tümörlere bağlı ölümler arasında en büyük payı yüzde 28,9 ile gırtlak, soluk borusu, bronş ve akciğer kanserleri aldı. Kanser kaynaklı ölüm oranının en yüksek olduğu il yüzde 22,4 ile Ağrı olurken, Van ve Kocaeli de üst sıralarda yer aldı. En düşük oran ise yüzde 9,7 ile Kilis’te kaydedildi.

Bebek ölüm hızında düşüş
TÜİK verilerine göre bebek ölüm sayısı 2024 yılında 8 bin 484 iken, 2025 yılında 6 bin 988’e geriledi. Bin canlı doğum başına düşen bebek ölüm sayısını ifade eden bebek ölüm hızı binde 9’dan binde 7,8’e düştü. Beş yaş altı ölüm hızı da aynı dönemde binde 11,1’den binde 9,5’e gerileyerek çocuk ölümlerinde iyileşmeye işaret etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.