İngiltere Başbakanı Keir Starmer istifa etti
Kaynak:Haber Merkezi
İki yıllık görev sürecinde özellikle göçmenler ve enerji politikalarından eleştirilerin hedefi olan İngiltere Başbakanı Keir Starmer, istifasını verdi. Starmer, İşçi Partisi (Labour) liderliği ve başbakanlıktan istifa ettiğini, kararı sabah saatlerinde III. Charles ile görüşmesinde kendisine ilettiğini duyurdu.
İstifa sürecinin düzenli şekilde yürütülmesi için çalışacağına vurgu yapan Starmer, kendisinden sonra göreve gelecek başbakana tam destek vereceğini söyledi.

10 yılda altıncı başbakan
Keir Starmer, istifasıyla İngiltere son 10 yıl içinde altıncı kez başbakan değiştirmiş olurken, bu durum ülke tarihinde yaşanan uzun yıllara dayanan istikrarsızlık olarak değerlendiriliyor.
Öte yandan Temmuz 2024’te elde edilen büyük seçim zaferinden sadece iki yıl sonra, hükümetin halk nezdindeki popülaritesinin hızla erimesi İşçi Partisi milletvekillerinde de hayal kırıklığı yaratmış durumda.

Trump istifaya çağırmıştı
ABD Başkanı Donald Trump, daha önce yaptığı açıklamada, "Keir Starmer, İngiltere Başbakanı olarak istifa et. Göçmenlik ve enerji gibi hayati konularda başarısız oldu" demiş, Kuzey Denizi’ndeki petrol yataklarının yeniden açılması gerektiğini ifade etmişti.
İki lider arasındaki ilişki yine İngiltere’nin İran ile ilgili askeri planlara katılmayı reddetmesiyle de bozulmuştu.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.