Diyetisyen Çevik: Kirli su tüketimi büyük risk taşıyor
AMİDA HABER - Deprem ve sel gibi doğal afetlerin ardından temiz suya erişimin zorlaştığını vurgulayan Diyetisyen Sibel Çevik, şebeke suyunun tüketilmesinin ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini söyledi. Çevik, suyun güvenli hale getirilmesi için kaynatma veya klorlama yöntemlerinin kullanılması gerektiğini belirterek, "O şartlarda kaynatma uygulanamıyorsak sulara klor eklenebilir. Ancak öncelikli tercihimiz ambalajlı suların tüketimidir." dedi. Gıda güvenliğinin ilk basamağının hijyen olduğunu ifade eden Çevik, ellerin ve besinlerin yıkanmasında temiz su kullanımının hayati önem taşıdığını dile getirdi.
Çiğ ve pişmiş gıdalar ayrılmalı
Besinlerin saklanma koşullarına ilişkin uyarılarda bulunan Çevik, çiğ ve pişmiş gıdaların aynı ortamda bulundurulmaması gerektiğini vurguladı. Çiğ besinlerin pişmiş olanlara mikrop bulaştırabileceğine dikkat çeken Çevik, "Pişmiş besin oda koşullarında en fazla iki saat bekletilebilir. Deprem bölgelerindeki elektrik kesintileri nedeniyle buzdolabında 4 saat, derin dondurucuda ise 40 saat bekleyen besinler tüketilebilir; bu süreler aşıldığında gıdalar tüketilmeden bertaraf edilmelidir." şeklinde konuştu.
Paketli ürünlerde tarih uyarısı
Afet şartlarında bozulma riskine karşı kuru gıdaların tercih edilmesini öneren Çevik, paketli ürünlerde son kullanma tarihinin kritik olduğunu belirtti. Yemek dağıtımı yapan kişilerin hijyen kurallarına uyması gerektiğini hatırlatan Çevik, şu ifadeleri kullandı: "Yemek pişiren aşçıların bone ve maske takması çok önemli. Tüketicinin gıdadaki bozulmayı fark edemeyeceği zor şartlarda, özellikle dağıtımı yapan kişilerin bu konuya azami dikkat göstermesi gerekiyor."
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.