38 yıllık hasret bitti: Koma Amed ilk defa Van’da sahne aldı
Yayınlanma:
Doksanlı yılların efsanevi Kürt müzik grubu Koma Amed, kurulduğu günden tam 38 yıl sonra Van’da ilk defa sahne alarak sevenleriyle buluştu.
1988 yılında Ankara ve Hacettepe Tıp Fakültesi'nde okuyan Kürt öğrenciler Evdılmelik Şexbekir (Melek) ve Gülşen Çetin gibi isimlerin öncülüğünde kurulan Koma Amed ilk defa bir Serhat kenti olan Van’da sahne aldı.

Koma Amed, DEM Parti öncülüğünde Van’da düzenlenen ‘Özgürlük Mitingi’ kapsamında tarihi Newroz alanındaki sahneye çıkarak 38 yıllık hasrete son verdi.

Türkiye'de Kürtçe müziğin yasak olduğu 90'lı yıllarda çıkardıkları Kulîlka Azadî ve Agir û Mirov gibi albümlerle geniş kitlelere ulaşan Koma Amed sanatçıları Amida Haber’konuştu.
Güncel kadroda, Memo Gül, Serhat Karakaş, Süleyman Gültekin, Fikri Kutlay, Serap Sönmez ve Ahmet Kaya aktif.
Van
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.